5.3.12

Värdefull tid

Slutade skolan klockan tre och när jag hämtat barnen och tagit bussen hem var klockan fyra. Jag kände mig trött och hade ingen aning alls över vad vi skulle hitta på för middag så när lillan ville att jag skulle lägga pussel med henne kändes det mer lockande.

Hennes storebror kom snabbt och ville vara med så där satt jag med båda barnen på köksgolvet. Vi la flera pussel och spelade spel och vips så hörde vi dörren och sambon kom hem. Insåg då att vi suttit där på golvet i en hel timme men vad gjorde det, vi hade roligt och det var så mysigt att kunna lägga alla måsten som middagslagning åt sidan och bara vara med mina små hjärtan. Jag upplever att jag ibland inte hinner med att njuta av att bara vara när alla vardagens måsten bara avlöser varandra och sådana här stunder blir då så oerhört värdefulla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar