3.3.12

Små små glimtar av glädje.

Dem senaste dagarna har solen lyst, det droppat från taket och varit flera plusgrader. Jag älskar det! Tänk vad lite sol kan göra för själen.

Igår tentade vi av kursen vi läst de senaste sex veckorna. Vi hade fem timmar på oss för tentan och efter att ha suttit två timmar kände jag mig väldigt färdig. Hade ställt in mig på att sitta hela dagen så när jag lämnat in tentan hade jag hur mycket energi som helst. Tog mig tid för en halvtimmes springtur på löpbandet på IKSU innan jag begav mig hem där B och barnen var hemma och lediga. Solen lyste på så vi kunde sitta ute på balkongen hela familjen och fika i bara långärmad tröja. Sådana små glimtar av värme gör mig så glad!

Idag åkte skinnjackan fram och jag kände mig verkligen lycklig när jag promenerade hand i hand med sonen den fem minuter långa promenaden till dagens barnkalas. Solen lyste på oss, det var plaskpölar på gångstigen och det var alldeles lagom varmt. Både i luften och inne i hjärtat. :)

1 kommentar:

  1. Nu går vi mot bättre tider :-) I sommar måste ni komma och hälsa på oss, så får barnen springa av sig här i trädården!

    SvaraRadera