13.3.12

Ketchup ska prutta..

Under middagen igår började vi, eller okej jag, sjunga på barnsången "ketchup ska prutta" (ja, vi åt ketchup). Barnen hakade snabbt på och fyllde in ord och meningar när jag blev tyst. Men det är inte alltid så lätt att komma ihåg hela texten så när lillan inte visste fortsättningen freestylade hon lite och som vi skrattade åt resultatet.

För er som inte vet vilken sång jag pratar om eller glömt bort kommer här en resumé:
Ketchup ska prutta, det tycker jag.
Ketchup som pruttar tycker jag är bra.
När ketchupen nästan är slut, så man nästan inget får ut,
då pruttar den allra mest, det tycker jag är bäst.

Till det roliga när vi kom till delen där jag sjöng: När ketchupen nästan är slut,
Varpå lillan fortsätter med i princip rätt melodi men helt fel text.
Måste man köpa ny!!

Klockrent egentligen och mycket mer logiskt än den egentliga texten.

1 kommentar: