7.3.12

Efter att vi sovit jätte dåligt hela familjen några nätter så kände jag mig sjukt trött under eftermiddagen idag. Hämtade på dagis vid halv fyra och ville helst bara hem men var tvungen att svänga in på apoteket för att köpa nässpray till min täta näsa och mina onda bihålor. Passade på att gå in på mataffären också och tänkte egentligen bara köpa pitabröd och salsasås till dagens middag men kom ut med både choklad, grädde och jordgubbar. Finaste sonen önskade nämligen att vi skulle baka en chokladkaka och -JA!! tänkte jag direkt för det var precis vad jag behövde idag. Inte baka kanske men smaka. :)

Laddade för att åka hem och fixa middag med två trötta barn hängandes i byxbenen men när vi kom ut i bilen hade vi fått sms om middagsinbjudan. Det är ren och skär vardagslyx, inte bara att bli inbjuden på middag hos fina vänner utan också att man hinner ses mitt i veckans vardagsstress. LOVELY! Barnen var supernöjda dem också då det nämligen var hemma hos deras bästa kompisar. Är så glad för alla fina människor vi har runt omkring oss. :)

Vi tog med oss våra go-saker-ingredienser och till efterrätt fixade vi en kladdkaka med grädde och jordgubbar. Smarrigt värre, både maten och efterrätten! Nu sover barnen gott sedan ett tag. B är bortrest så jag sitter med en kopp te i handen nergosat i soffan under en filt i soffan med datorn i famnen, helt i min ensamhet och jag njuter av lugnet. Men ögonen är trötta och kroppen och hjärnan likaså så nu ska jag krypa ned med mina fina hjärtan och göra dem sällskap till drömmarnas land.

Godnatt! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar