21.3.12

En dag för inre ro

Idag är en dag fylld av sådant som jag då och då behöver för att få ro i själen.
En lugn och stillsam morgon. Efter att ha skickat iväg barnen till dagis med sin pappa sitter jag nu nerbäddad under filten i soffan, nyhetsmorgon är på, har tänt ljus, dricker morgonkaffe och blåbärs-smoothie, har datorn i famnen och ur högtalarna spelas Melissa Horn. Att någon gång ibland slippa stressa iväg på morgonen och att bara få vara helt själv en liten stund utan några måsten.
Få ordning och reda på saker som lagts på hög. Vi har en lugnare vecka i skolan så jag tänkte ta mig ledigt nu på förmiddagen. Har en del saker som blivit liggandes under dem senaste intensiva skolveckorna så jag tänkte ta tag i det. Bland annat sortera lite skolpapper, skicka in en ansökan om ev. tillgodoräknande av en kurs som vi ska läsa till hösten samt kolla igenom barnens vårkläder.
Träna. När vardagen är stressig märker jag hur bra jag mår över att få träna, det behöver inte vara något långt pass ens. En tjugo minuters löptur kan vara tillräckligt för att rensa hjärnan på strunt. Idag har jag däremot tiden att träna i lugn och ro!
Hämta barnen tidigt. Det är verkligen guld värt att komma hem från dagis och inte behöva ställa sig och laga mat på en gång, att det finns tid att leka med barnen, och något så basic som att det finns tid att lyssna på hur deras dag varit utan att behöva känna en inre stress över att nu måste vi göra ditt och datt.
Middag med fina tjejer. Sedan ikväll ska jag ner på stan och möta upp några fina tjejer från klassen och äta middag. Att gå ut och äta mitt i veckan är verkligen vardagslyx.
Och som ett extra plus på allt så är min underbara mamma här för att stanna resten av veckan.

1 kommentar:

  1. Hej Sanna, hittade din blogg via facebook, Stina H Andersson här som gick i björns skidklass! Ser att allting verkar va jätte bra med er, men hörde från min pappa i lycksele att Björn skulle börja jobba där? stämmer det, och isåfall ska ni flytta? ha det så bra vilket fall kram å hälsa björn!

    SvaraRadera