28.3.12

Onsdags-tankar

Här hemma sitter en trött mamma med en stor kopp kaffe. Lillan har hostat och snurrat hela natten, såklart i våran säng, så mycket sömn har det inte blivit för min del i natt. Hon är pigg på dagarna men hostar kopiöst när hon sover, lilla gumman. Nu är barnen är på dagis några timmar och jag har hunnit förbi Maxi för en veckohandling. Det är så skönt att handla på dagen när det inte är så fruktansvärt mycket folk där. Tänkte hinna röja upp i lägenheten och titta igenom min hemtenta en gång till.

Köpte frön på Maxi som jag ska plantera i veckan. Men jag har verkligen inte gröna fingrar och vi har lyckats döda dem allra flesta av våra blommor här hemma så vi får se hur det går för jag ger det ett försök iaf. :)

Köpte även färdigt mandelmjöl så jag tänkte försöka mig på att baka Macarons någon dag snart. Läste på ett recept att det var väldigt tålamodskrävande men har jag lyckats ta mig igenom två stycken tre-års trots perioder levande så ska jag väl klara av att baka Macarons?

Har så många planer på vad jag vill hinna med innan sommaren men inser att tiden inte riktigt kommer att räcka till att hinna allt trots att det snart bara är april. Ingen av sakerna är egentligen några "måste-göra-akut-bums så jag får nog ta en sak i sänder och se vad jag hinner, orkar och har lust med. Vintern har varit tung i år och nu när våren och ljuset kommer känner jag att energin bara flödar. Men tiden går också fortare och jag vet inte riktigt hur jag ska prioritera allt jag vill.

Nästa vecka är det påsk och då åker vi hem till mina föräldrar. När vi sedan är hemma och tillbaka i vardagen är det bara tre veckor tills Turkiet-resan och när vi kommer hem därifrån är det ytterligare fyra veckor av vardag innan sommarlovet är här. Lovely!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar