12.4.12

Nyttiga veckan?

Som alltid vid alla högtider har vi under påsken ätit en massa gott vilket medfört att jag nu när vi är tillbaka i vardagen gjort upp en pakt med mig själv. Inga sötsaker eller överdrivna onyttigheter under några dagars tid. (Jag försöker vara rimlig.) Jag är en riktig gottegris och allt som oftast har jag ingen karaktär alls. Serveras det något gott som jag är sugen på tackar jag vanligtvis ja men idag har jag till och med bakat en chokladkaka bara för att bjuda andra. Själv har jag inte ens smakat varken kakan eller smeten och det var tufft vill jag lova. Jag är stolt över mig själv! ;)

Ikväll kände jag ett enormt socker-sug men trots att vi hade kvar både av chokladkakan och godisrester från barnens påskägg avstod jag. I stället blandade jag ihop en blåbärs smothie. Mums! Att den dessutom blev lite tjock och kunde ätas med sked var perfekt få då kändes det verkligen som att jag åt glass. ;)
Blåbärssmothie
½ Avokado
ca 1 dl frysta blåbär
en pressad apelsin +
lite rivet skal från apelsinen
½ tsk kanel
Mixades ihop och toppades sedan med en näve naturella nötter.
Yummie!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar