14.4.12

Den ljuvliga morgonstunden

Jag fullkomligt älskar lediga morgonar utan några planer, när vi kan ligga kvar i sängen och dra oss, äta god frukost hela familjen och bara vara utan att behöva stressa iväg. Gosa, Leka och Umgås! I en stressig vardag är dessa stunder så värdefulla. Även om jag trivs både med mina studier och på jobbet är det något speciellt med dessa morgonar. Idag har vi inga planer alls annat än att vi ska åka iväg på affären och köpa lördagsgodis samt slänga skräp på återvinnigscentralen.

Sedan måste vi såklart ta tag i det som är den enda nackdelen med att vara hemma, nämligen att vi måste städa undan alla leksaker som ständigt dras fram. ;) I soffan har vi ett övergivit bibliotek, på golvet i vardagsrummet ser det ut som en rånad smyckesbutik, på golvet i köket har vi ett zoo, på golvet i hallen ett bilgarage och sedan lite barnkläder här och var i hela lägenheten. Mina barn är underbara och jag tycker dem är allra bäst på det mesta men städning är inte deras starka sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar