2.4.12

En önskan till påskharen eller vädergudarna. :)

Måndag morgon, ny vecka, nya möjligheter, ny kursstart, ny vinter?

Jag vet att det är på jul och till tomten man ska skicka önskelistor men det kan ju vara värt ett försök att önska även till påsk. När vi vaknade imorse var det alldeles vita vidder. Inte någonstans fanns det spår över de bara, grusiga gångstigarna som vi haft på slutet, bara vitt, vitt, vitt och kallt! I fredags köpte vi nya sommarkläder, både till mig och till barnen och jag är redo för våren, men våren verkar inte vara redo för oss ännu.

Men i veckan är det påsk, då åker vi uppåt och önskar oss soligt "norrbottens-vårväder" med snötäckta isar, skoteråkning, slalom, pimpling och korvgrillning. När vi kommer hem därifrån önskar jag mig inge mer snö. Jag önskar att våren, den riktiga våren med bara gångstigar, barfota i skorna-väder, sakta grönskande gräs och stunder då det är perfekt att sitta ute på balkongen med solbrillor på och en kopp kaffe i handen kommer på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar