19.4.12

Ge mig styrka...

...att klara denna dag. :)
Har hunnit göra iordning och lämna barnen på dagis, sedan snabbt hem igen för att äta frukost, förbereda lunch till mig och middag till barnen. Sitter nu och förbereder mig inför skoldagen, och ska hinna skicka iväg lite mejl och slå på en tvättmaskin innan jag klockan tio ska vara på skolan. Där står förberedelser inför morgondagens presentation på schemat och sedan ska jag på lunchen springa iväg och hämta en förhoppningsvis sovandes lilla. Tillbaka till skolan och sedan läkartid med lillan på sjukhuset kvart i två. Efter det hoppas jag hinna med lite mer plugg innan vi ska hämta storebror klockan fyra. Och sedan som pricken över i:t ska vi hinna äta middag och befinna oss på IKSU med en färdigombytt storebror klockan fem för simskola.

Gissa om jag kommer att vara slut när vi kommer hem igen efter klockan sex? Och då återstår ännu att hänga tvätt, diska, plocka, lägga barn och förbereda mig ytterligare inför imorgon. Det är absolut inte så att jag gör allting själv här hemma men just idag råkade det falla sig så att sambon är bortrest och schemat är smockfullt. Men det är bara att bita ihop. I helgen blir det jobb men på måndag är jag ledig och då blir det tid att återhämta sig och om TVÅ veckor exakt åker vi till Turkiet. Lovely!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar