19.4.12

Nattuggle-tankar?

Jag är trött, kroppen, huvudet och framförallt nacken värker och hela mitt fysiska jag bara skriker: "-gå och lägg dig människa!" Men hjärnan är totalt uppe i varv och jag vet att om jag går och lägger mig och försöker sova i det här skicket kommer jag inte somna. Så i stället sätter jag mig nu ner i soffan med en god kvällsmacka, ett glas juice och datorn ifamnen och pustar ut några minuter.

Alldeles strax ska jag gå och krypa ner mellan mina små hjärtan, kramas och känna värmen från dem. Jag har börjat läsa en ny bok men det slutar varje kväll med samma sak, jag läser ett par stycken och vaknar sedan av att jag tappar boken. Om boken är bra kan jag inte svara på men den är bra genom att det är ett bra sätt att koppla av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar