23.4.12

En ledig dag med mina super-kids

Efter förra veckans hårdkörning utan en enda ledig dag tillsammans med mina små hjärtan tar vi istället till vara på denna lediga måndag. Jag jobbar var fjärde helg och nu i helgen var det dax för en jobbhelg. Trots att tempot i livet går riktigt fort för det mesta, att jag pluggar på heltid och att jag verkligen prioriterar ledig tid tillsammans med familjen känns det väldigt bra att jobba just var fjärde helg. Jag trivs verkligen på jobbet och det är skönt att med jämna mellanrum göra något helt annat.

Men för barnens skull försöker jag i den mån det går att istället ta mig ledigt från skolan någon dag i anslutning till min jobbhelg. Schemat denna vecka kändes därfor som ämnat för mig, vi avslutade nämligen en kurs i fredags och nästa kurs drar igång imorgon. Jag har liksom inget annat val än att vara helt ledig utan ett dugg dåligt samvete för saker jag borde ha gjort. ;)

Vi har spelat lite memory och nu leker super-kidsen agenter medan jag sitter och dricker kaffe i soffan. Det ryktas om pysseldag med pärlarmbands-görande och vänd-tia spelande. Myskläderna är på och det känns helt okej att bara slöa bort förmiddagen. Det behöver man ibland! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar