27.4.12

Ett inlägg i farten..

Håller på att avsluta frukosten och ska snart skynda iväg till skolan. Just nu läser vi en barnpsykiatri-kurs verkligen jätte intressant och väldigt "tanke-igångsättande". Igår hade vi en föreläsning och psykosomatik och jag känner verkligen igen mig i hur min kropp reagerar när det är stressiga situationer. Vissa dagar känns det som att jag nästan slår knut på mig själv för att hinna allt. Skola, träna, hämta tidigt, hinna umgås med både familjen och vänner, jobba etc.

Idag slutar jag egentligen klockan tre men tänkte försöka smita iväg lite tidigare för att hinna med en kort träningsrunda innan jag ska hämta hem barnen i hyffsad tid. Jag prioriterar att träna, för jag vet att jag mår bättre av det och tänker att träningen ger mer och kompenserar stressen att hinna tränna. Och sedan när jag väl kommer hem idag är det fredagsmyyys! :)

Men jag måste också hinna vila innan jag sedan jobbar natt inatt. Tänkte lägga mig ner med barnen när dem ska sova och power nappa lite sedan får jag sova ordentligt imorgon innan jag ska jobba nästa natt igen. Egentligen jobbar jag bara dagpass var fjärde helg, men nu var det en tjej som är sjuk så jag tog på mig extra pass och det känns okej faktiskt. För även om jag jobbar i helgen så har vi inga föreläsningar måndag eller tisdag så det finns tid att hinna med att vara ledig med barnen och när jag på torsdag gjort bort min tenta har vi en vecka framför oss heeel-lediga. LOVELY! ;)

2 kommentarer:

  1. Låter som verkligt intressanta kurser du läser nu =) Ha en fin helg! Kram Ulrika

    SvaraRadera
  2. Ja, nu går det att kommentera - yeey :)

    Det är så jäkla viktigt att prioritera sig själv ibland även fast man får dåligt samvete för stunden, (i alla fall jag).
    Trevlig valborg!

    SvaraRadera