1.2.12

Lyckan över att ha fyllt tre

Numera får även lillasyster följa med storebror och leka i lekrummet på affären medan mamma och pappa handlar. Flera gånger på slutet har hon varit riktigt ledsen för att hon varit för liten. Så nu när hon fyllt år har hon taggat för att vi ska åka och handla snart.
Det första hon frågade när jag kom till dagis idag var:
-Ska vi handla idag?
följt av
- Jag är tle nu så ja få va i leklummet.
Lyckan var total när vi åkte iväg på affären hos båda barnen. Normalt? Och när vi skulle gå därifrån var Olivia tok-lycklig och frågade om vi kunde komma tillbaka imorgon också. Men med båda barnen i lekrummet passade jag på att helghandla så nu får hon hålla sig några dagar. ;)
Hemma fortsatte barnen med sitt bra humör och lekte tillsammans innan det var familjemys framför Bolibompa. Själv är jag rätt trött idag efter att ha haft en ordentlig huvudvärk på dagen så sedan barnen somnat har jag bosatt mig i soffan med datorn, tv3-play, en kopp te och tårta (för tredje kvällen i rad! Mums.) Men nu är jag faktiskt less på tårta. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar