11.2.12

Lördag

I helgen har jag min jobb-helg. Jag jobbar var fjärde helg vilket med heltids studier, familj och allt annat känns alldeles lagomt. Och mitt jobb känns inte alls betungande utan jag gör det för att jag vill och för att jag trivs med det så det är verkligen toppen.

Efter arbetsdagen har vi haft lördagsmys i form av pizzamiddag och häng med fina vänner. Nu sover barnen gott och det är tyst i lägenheten, förutom mitt knapprande på tangenterna och sambons prasslande i sin bok. Ett bra avslut på en bra dag.

Förut kunde jag aldrig uppskatta tystnaden och stunder av att bara vara, jag ville hela tiden göra saker och hade verkligen svårt för att bara sitta tyst och bara vara. Men mer och mer uppskattar jag stunder av att bara sitta ner och inte göra mycket alls. Börjar jag bli gammal? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar