22.2.12

Kvällsplugg

Jag tänker ofta att jag ska passa på att sätta mig och plugga på kvällarna när barnen har somnat, kruxet är bara det att jag jämt är så fruktansvärt trött just då. En vanlig kväll somnar barnen någon gång mellan 19.45 och 20.15, och när man varit igång sedan halv sju på morgonen, och då menar jag verkligen igång, så är åtminstone jag mer död än levande.

En helt vanlig dagis/skoldag kliver vi som sagt upp halv sju, och medan vi gör oss i ordning sitter barnen i soffan framför bolibompa och äter lite + klär på sig. Vi åker sedan hemifrån närmare kvart i åtta, in på dagis och sedan anländer jag till skolan strax efter åtta. För det mesta är det då plugg och vissa dagar även träning för min del till tre-fyra snåret när det är dagishämtningsdax. Hämta på dagis, hem, laga mat, leka/plocka/bada etc innan vi för det mesta sätter oss i soffan hela familjen framför bolibompa. Göra barnen i ordning, läsa bok, minst en åt varje barn, sjunga sånger, bädda om och sedan röja upp i lägenheten åtminstone lite. Är så glad att vi dem flesta dagar är två föräldrar hemma. :)

Känner hur som helst att jag ibland är lite orealistisk när jag tänker att jag ska försöka ladda om att plugga? Och även om jag faktiskt skulle orka så tror jag inte att hjärnan är särskilt mottaglig för ny information i det läget. Så istället för att plugga ikväll sitter jag och kollar facebook, bloggar och letar efter nya skor på nätet. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar