12.2.12

Glad som en solstråle

Eller iaf glad av solstrålar. På sista tiden har jag verkligen insett hur mycket solen och ljuset betyder för mig och för att jag mentalt ska vara på topp. Förra veckan lyste visserligen solen men det var så fruktansvärt kallt att man inte ville vara ute ändå. Idag däremot var det en alldeles perfekt vinter dag. -1,5 grad och solen sken. Det var verkligen vackert ute och jag kände att jag blev glad bara av vädret. Så att ha möjligheten att ta sig ut på en promenad idag kändes underbart. Det droppade från taket och jag kände att kanske våren snart är på väg tills jag insåg att det bara är mitten av februari och vi har minst två månader av vinter och kyla kvar.

Jag längtar verkligen till sommaren nu, och sitter i all desperation och letar efter varma solresor men jag vet ju att det inte är läge att åka nu när jag äntligen känner att jag har någolunda motivation och flyt i skolan. Men ändå! Drömma kan man ju göra. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar