5.2.12

Kylslaget Norrland

Tredje och sista lediga dagen idag för mig och barnen denna helg. Känner verkligen att lediga fredagar är vad jag behöver just nu så jag njuter så länge det är möjligt. Det har varit ruskigt kallt i helgen och igår var det uppemot -30 på morgonen så det har blivit mycket innelek. I fredags tog vi oss iväg till barnens bästa kompisar, vilket innebär en promenad på 5 min max. Alldeles lagom tid att vara ute. Igår gick vi inte mer än till och från bilen. Idag är det faktiskt lite varmare och bara runt -20. Det är underbart vackert ute men alldeles för kallt.


Jag och lillan har varit iväg på pyttedans imorse och nu är sonen på brottningsträning med sin pappa men några andra äventyr blir det nog inte idag. Jag gillar inte kylan alls och längtar efter sommar, sol och lediga dagar med massvis med strandhäng. Många gånger om har jag tänkt tanken att vi verkligen, verkligen är bosatt i fel sida av världen. Suck! Skulle verkligen vilja flytta utomlands till ett varmt land. Eller iaf varmare. Men samtidigt älskar jag naturen här och fastän jag helst inte är ute i kylan så är det fruktansvärt vacker när det är så kallt och snön bara gnistrar i vintersolen.

Nu ska jag och lillan dansa loss här hemma. Kylslaget ute så vad gör man inte för att få upp värmen? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar