8.2.12

All cred till..

Alla ensamstående mammor och pappor. De senaste två VAB perioderna har fallit sig så att barnen blivit sjuka precis när sambon varit bortrest i jobb. Att vara hemma med sina sjuka barn är ju en självklarhet men när man varit "instängd" i lägenheten i snart två dygn känns det oerhört skönt att B kommer hem i eftermiddag. Bara kunna ta sig iväg och träna på kvällen känns som lyx. Jag älskar mina barn och att spendera tiden tillsammans med dem, men att bara vara inne och hemma med en 3 åring och en 5½ åring i flera dagar är inte bra för någon inblandad.

Igår var båda barnen väldigt trötta och sonen riktigt hängig så det var inte mycket som dem orkade med. Lite pyssel med lillan, bokläsning och filmmys var aktiviteterna som orkades med. När barnen sedan somnat körde jag ett lättare träningspass här hemma, hopprep 15 min och sedan styrka, bara för att få en energikick. Idag har barnen varit lite piggare och orkat leka, och därmed också dragit fram diverse saker. Jag har hunnit med att läsa lite till skolan men ligger fortfarande efter min egen tidsplan. Så får det lov att vara, jag hinner nog i kapp. Nu ska vi plocka undan dagens lek och sedan fixa lite middag och vid sex-tiden ska jag iväg att träna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar