29.8.12

Pyssel-dax

Höstens gråa himmel har kommit, det är runt 10 och 15 grader ute om dagarna, allmänt grått och då och då regn. Några löv har börjat ramla ner från träden och pyssel-generna i mig börjar ge sig till känna. Förra veckan målade vi om dockskåpet och nu återstår tapetsering innan det är färdigt. Igår var det grått och tråkigt ute så jag plockade fram symaskinen, lillan fick välja tyg i pysselskåpet och resultatet blev en klänning till lillan samt en matchande klänning, mössa och halsduk till favoritdockan. Idag tänkte vi åka ner på stan en sväng och göra lite ärenden, men först lite hemma-pyssel.

1 kommentar:

  1. Men gud vad duktig du är på att sy, blev ju verkligen hur fint som helst! Vilken rolig idé att ha dockkläder i samma tyg, det ska jag komma ihåg om jag lyckas lära mig sy kläder någon gång :) Jag satt precis och läste om och såg bilder på dockskåp som var omgjorda med nya tapeter och färger, det låter som ett jättekul pyssel! Du får visa någon gång hur ert dockskåp blev, vi får ha en lekdejt nån dag med tjejerna :) Kram!

    SvaraRadera