5.8.12

Abrakadabra, Simsalabim

Sitter i soffan och försöker trolla fram högsommar värme igen. Men hur många gånger jag kikar på vädersajterna varvat med att titta ut fungerar det inte.

Nåväl jag ska inte klaga allt för mycket, solen skiner ute och det är närmare 20 grader. Antar att det snart är dax att kicka igång dagens aktiviteter, vad det blir vet jag inte ännu. Ut ska vi iaf ta oss en stund. Sonen är redan ute och busar med grannpojken.

Imorgon drar vardagen halvt om halvt igång. Det är nämligen dags för inskolning på fritids för våran kille. Så spännande! :) Lillan ska få gå på dagis dem tre dagar som storebror är på inskolning. Sedan ska hon få vara hemma med mig igen medan storebror ska få vara på fritids några timmar om dagen mest bara för att lära känna alla nya kompisar innan förskoleklassen drar igång den 20:e augusti.

Nä nu påkallar lillan min uppmärksamhet, drar i mina fötter och ropar kom då så jag antar att jag måste lyssna innan hon bryter ihop. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar