30.8.12

Operation "få ordning på kaoset"...

...påbörjad och nästan avslutad, iaf i lillans rum. Eftersom lillan är minst i familjen fick hon nöja sig med det lilla rummet i lägenheten. Jag har spånat på hur vi ska få till det och möblerat om ett antal gånger. Jag är nöjd med möbleringen vi fått till men förvaringsmöjligheterna har varit sådär. Tillfälligt har vi haft en stor back vilket resulterat i att den dagligen vänts upp och ner för att hitta rätt sak. Så igår tog jag tag i det hela och köpte en liten nätt hylla och har jag och lillan pysslat i hennes rum mest hela dagen. Vi har lagat dockvagnen, skruvat upp hyllan, rensat, sorterat och piffat.
Lillan och "kaos-lådan"
Förkyld och trött men peppad mamma.
Nu återstår en hylla som ska upp ovanför sängen för att förvara dockskåpet på. Tidigare har dockskåpet stått på hennes bänk men då hon som mest för tillfället leker med dockor har bänken blivit en dockhörna. Lillan verkar väldigt nöjd med hennes rum och det är ju det som är huvudsaken, men även jag är nöjd över dagens prestationer.

Välkomna in på en titt..




Nu blir det soffläge med te och tända ljus för mamman. Imorgon har jag lovat barnen att åka på badhuset efter storebrors skola. Antar att det bara är att vänta och se hur bra det egentligen är för min förkylning. Men på måndag drar skolan igång igen för min del och jag känner att jag vill ta till vara på de sista lediga dagarna.

1 kommentar: