19.5.12

Pettson-fasoner

Igår fick jag ett av mina vanliga projekt-il.

Sommarskorna som jag tog in från förrådet för flera veckor sedan och som därefter snällt legat kvar i kartongen i väntan på sommaren skulle in i skoskåpet. Toppen bra om det inte bara var det att det blev alldeles för trång där. Jag bestämde mig för att göra lite plats i garderoben i sovrummet för vissa skor. Toppen bra idé! :)

Det var bara det att där fanns det alldeles för mycket kläder och det var dessutom tok-rörigt så jag rev ut ALLA kläder och påbörjade projektet garderobsrensning. Det gick jätte bra det var en liten detalj, det var just före middags-tid. Hmm! Sedan efter middagen var tankarna på att i princip hela garderoben låg utsliten på sovrumsgolvet såklart som bortblåst från mina tankar. Fram tills dess att jag skulle gå och lägga mig. Suck!

Det här är så typiskt mig. Så nu är det lördag och jag för snällt ta tag i gårdagens projekt trots att jag helst av allt skulle ägna mig åt nya. Men så fort kläderna är insatta igen ska jag ta mig iväg på ett kort träningspass och sedan ska hela familjen ge sig iväg på cykeljakt. Jag behöver verkligen en ny med tanke på att min gamla står oupplåsbar, med ett snett bakhjul, en kedja som hoppar ut och ofunktionella handbromsar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar