19.1.12

Motivation

Jag är fullständigt medveten om att jag precis som många andra arbetar absolut bäst då jag har någon form av motivation till att fullfölja mina uppgifter.

Och i ärlighetens namn har jag under den senaste halvan av förra terminen verkligen inte känt mig motiverad alls till att plugga vilket kanske lyst igenom även här. Jag har hållit mig på den nivå där jag känner att jag orkar men inte mycket mer än så. Och det är verkligen inte så jag är i vanliga fall.

Att vi under tio veckors tid hunnit med 6 st kurser som förutom föreläsningar bestått av totalt tre skriftliga rapporter/analyser, en muntlig framställning, tre tentor, en hemtenta, en barnintervju och tillhörande transkription samt ett obligatoriskt seminarie är definitivt den största orsaken till min motivations brist. Way to much! Och att under dessa tio veckor försöka varva ner och ta ledigt för ett lugnt jul och nyårs firandre har definitivt ökat min brist på motivation. Att vi under dessa veckor dessutom hunnit med att flytta har inte direkt dragit ner på stressnivån.

Jag vet att jag inte bara kan skylla på alla dessa faktiorer men dem har definitivt bidragit. På måndag drar en ny termin igång och jag hoppas att jag ska hitta tillbaka min motivation på vägen. ;)

Som tur är saknar inte våran lill-kille någon motivation inför kommande skolstart. Besöket på hans framtida skola gick bra och när vi skulle gå därifrån säger han: -Mamma jag vill gå här, jag vill börja nu. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar