5.9.11

Stolar

Ibland händer det något magiskt. Min plan för idag, efter terminens första föreläsning, var att träna, hinna ner på stan och göra några ärenden och sedan läsa lite i kurslitteraturen innan jag skulle hämta barnen.

Men skippade stan och istället for jag och lunchade med några klassisar, och där på väg till fiket hade det plötsligt öppnats en second hand-butik och står det inte där inne pinnstolar? -Jo! Precis pinnstolar som jag febrilt letat efter på blocket i veckor, men där försvinner dem ju så fort de kommer ut. Så nu fick jag mig iaf 4 st och det till en väldigt billig penning. De behöver visserligen målas om men det går ju fort. Vill ha några fler stolar till nya lägenheten så jakten fortsätter men det är ju en start.


Ja det är sådan oväntad lycka som kan förgylla en hel måndag. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar