6.9.11

Morgonstund

Tillbaka i vardagen. -Check!

När jag varit ledig har vi kunnat mysa omkring hemma i pyjamas, små pyssla och bara njuta av morgonen. Men nu är vi tillbaka till dagis/skola/jobb-livet. Klockan kvart över sex ville lillan kliva upp och det var ju ändå i princip dax för uppstigning. Ligga kvar i sängen och dra sig-stunder får vänta till helgen och jag antar att vi kommer uppskatta mysmorgonen än mer nu när det inte är varje dag.

Nu har jag varit iväg och lämnat barnen på dagis, plockat undan lite, slagit på en tvättmaskin och sedan satt mig ner vid datorn och dopat mig med kaffe och slö-surfat. Klockan tickar på och det är god tid att sätta fart med dagens plugg. Ska bara lägga upp en pepp-lista på spotify så jag kan digga musik samtidigt som jag ska ta mig an lite kurslitteratur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar