1.9.11

Hösten är på intåg

Senaste veckorna har sommarvärmen svalnat allt mer och mer, senaste dagarna har det blåst kallt och nu känns det definitivt. Det är verkligen höstluft ute, vi är inne i September, nästa vecka drar skolan igång och dagis startar om. Nu är hösten här!

Jag tycker att hösten är mysig, det är vackert ute, det är underbar luft att andas in och det är okej att stanna inne om det blåser för mycket eller regnar. Det blir mörkare ute och tokmysigt att tända massvis med ljus på kvällen, sätta sig under en filt med en kopp te och bara koppla av. Men sommaren är ändå sommaren så det är med viss vemod jag hälsar hösten välkommen.

Denna höst ser jag framemot att fylla 25, komma igång än mer med mina studier (då förra terminen blev rätt hackig) och Barcelona-resan. Men framför allt ser jag framemot alla mysiga stunder med vänner och familjen. Jag hoppas att barnen drar hem mindre sjukdomar från dagis än förra hösten och att vi tar oss upp till norrbotten. När hösten sedan övergår i vinter kommer vi ha fullt upp med flyttandet, vilket innebär ännu en sak att se framemot, nya lägenheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar