20.9.12

Mitt i veckan

Just denna vecka hopar sig det mesta. Jag läser en engelskakurs på sidan om den vanliga skolan. Det är lite mer pusslande men den är helt internet-baserad så jag kan åtminstone göra det jag vill när jag vill. Hur som helst är det minst 50 sidor att läsa varje vecka och mellan 1-3 uppgifter/vecka som ska lämnas i den kursen och just denna vecka föll det sig som så att det är 3 uppgifter plus att vi har kursavslut på två andra kurser = två examinationer där också.

Allt är jätte kul och jag har själv gjort valet men jag har haft svårt att hitta någon riktigt bra motivation. Nu börjar jag åtminstone se ljuset och jag hoppas att jag ska kunna beta av hela kvarvarande lista idag så jag kan hämta barnen tidigt imorgon och bara njuta av lite ledig tid innan jag sedan jobbar hela helgen. Som sagt allt hopar sig. Hoppas att jag kan lyckas få till mina träningspass i veckan, för jag känner att jag verkligen behöver det.

Jag har själv gjort valet att läsa 150% och jobba var fjärde helg MEN det kan ändå kännas jobbigt i dem mest hektiska stunderna. ;) Men nu kan det bara bli lättare tänker jag. På måndag går vi ut på praktik, det känns kul men lite nervöst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar