7.9.12

Helgplaner och fredagspluggande

Sitter hemma och pluggar, läser lite litteratur men drömmer mig mest bort.
Himlen är grådaskig och termometern visar 5,8 grader och det är en sådan där dag då det är lätt att önska sig bort till något varmare ställe. Jag vet att vi inte kommer att ta oss iväg någonstans i höst, men att drömma skadar ju inte. ;) Trots väder och drömmande känner jag mig glad, nu är ju helgen äntligen här och vi tog oss igenom även denna arbetsvecka.

I helgen har jag massvis med roliga saker inplanerade, både själv och med familjen. Ikväll blir det middag och spelkväll här hemma med fina vänner och förmodligen slinker ett eller annat glas vin ner. Barnen ska få ha filmmys med popcornstrutar med sina jämnåriga kompisar och sedan när dem somnar tänkte vi vuxna spela spel och surra. I morgon är morgonen uppbokad med träningsplaner och kvällen uppbokad med mer festliga planer med mina klasskompisar. Dagen är ännu "ledig" men beroende på vädret kanske vi tar oss ut i skogen eller bara hittar på något mysigt inomhus. Söndag är det kalas, inte något märkvärdigt sådant då det bara är jag som fyller år, men det känns roligt att få bjuda hit folk, fika och umgås med dem jag tycker om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar