12.6.12

Obotlig trötthet

Varning för ett rejält klagoinlägg! ;)
Jag inser att det är riktiga i-lands-problem jag lider av, men just idag känner jag mest bara för att klaga.

Känns som att en stressig vår nu kommer i kapp mig. För nu när all skola är gjord och sommarlovet är här kom liksom tröttheten som ett brev på posten. Jag skulle verkligen önska att jag skulle ha hur mycket energi som helst och att jag skulle ta till vara på dagarna, hinna med allt som jag skulle vilja och dessutom bara njuta av ledigheten. Men det är som att min kropp skriker efter att jag ska ta igen det jag missat sömnmässigt och dessutom har jag hamnat i en ond cirkel. Jag är sååå trött på kvällen att jag ofta somnar med barnen, eller strax därefter i soffan för att sedan vakna efter en "powernap" och har till följd av det istället svårt att somna när jag väl lägger mig på kvällen. Vilket såklart leder till att jag nästa kväll är lika trött igen.

Barnen är på dagis i veckan och jag hade tänkt mig att hinna med massvis med saker just denna vecka. Istället slog tröttheten till och jag orkar inte ta mig för något alls. SUCK! I-landsproblem, jag vet! Men ibland (kanske allt för ofta) behöver man bara få klaga av sig lite. ;)

Nu ska jag kämpa mig upp från soffan, muta kroppen med en kopp kaffe till och sedan ta mig an mitt klädberg. Sedan tänkte jag hinna ta mig en power walk/joggingtur (beroende på vad träningsvärken tycker är okej) för att få lite mer energi innan det är dags att hämta på dagis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar