10.11.11

Motivationen var är du?

Sitter och panikpluggar idag men hamnar bara långt borta i andra tankar. Det är väldigt intressant ämne, men också väldigt stort och så svårt att sortera ut vad som är viktigt.

Men nu är det min timme efter lunch då min hjärna är på lågvarv och jag har svårt att få något vettigt gjort i skolan alls. Detta är en timme som jag har märkt kommer tillbaka i princip varje dag, direkt efter lunch. Så istället för att sitta och få mer och mer panik tar jag en kort paus och gör något annat. Som att slö-surfa och som att beställa ett badkar! Sweet!


Förutom den kommande flytten har jag tokmycket att göra i skolan resterande tid av denna termin och B en hel del på jobbet så familjelivet kommer verkligen i kläm. Barnen har därför mycket längre dagar på dagis än tidigare och tiden som vi har tillsammans hela familjen är vi oftast alla väldigt trötta. Längtar till flytten är över nu och vi kan bara mysa i nya lägenheten. För jag tror på allvar att det kommer kännas mycket lättare att ha mycket att göra när vi slipper ha flytten hängandes över oss och när vi har ett ställe som vi trivs med att komma hem till och samla energi. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar