20.10.11

Torsdagstrött..

Idag är jag verkligen torsdagstrött. Sådär som våran familj har en tendens att vara på just torsdagar när veckan nästan är slut men ändå inte riktigt.

Just denna torsdag är lite extra trött för min del då den har varit både rolig, stressig och energikrävande. Började dagen efter diverse morgonbestyr och dagislämning med att stressa till skolan för att hinna skriva ut lite papper innan våra röstövningar kl 8:30, vilka för övrigt är jätte roliga. Kl nio hade jag utbildning med jobbet på andra sidan stan, men då röstövningarna höll på till 9:30 visste jag med mig och hade kollat upp att det var okej att jag skulle bli sen.

Såklart ville jag ändå inte vara hur sen som helst så efter övningarna köpte en kaffe som jag klunkade i mig i farten och stressade vidare till utbildningen. Även om utbildningen mest var en repitition för min del så är en heldags utbildning alltid rätt energikrävande fastän det är intressant och lärorikt. Halv fem var jag på hemväg och då min underbara vän S ställt upp som dagishämtare idag kunde jag åka direkt hem till barnen. Vi har sedan spenderat kvällen mestadels med att mysa, både framför tvn och med bokläsning. Men vi har också hunnit med att dansa loss på vardagsrumsgolvet till barnens favorit, Eric Saade, och ha kalas för lillans gosedjurshäst, vilket firades "ja må han leva-sång" och kex. Nu sover barnen och jag har hunnit diska undan och dammsugit lägenheten.

Pustar med glädje ut i soffan, tänker på vilka otroligt underbara barn jag har och inväntar sambon som är på väg hem från huvudstaden.

1 kommentar:

  1. Det där lät som en fullt-upp-dag. Själv har jag bakat en sockerkaka och fikat med en granne sen fixat i Max rum. Mammaledig-fullt-upp ;)

    SvaraRadera