18.10.11

Paus

Att ta en veckas paus från vardagen har varit guld värt och en snabbvisit till sommaren har verkligen laddat upp mina batterier. Jag är tillbaka!

Men även vardagen är tillbaka, och att ta en paus innebär inte att vardagliga saker försvinner, utan snarare samlas på hög. Nu jobbar jag febrilt för att komma i kapp i skolan. Och massvis med andra "inte-skolsaker" tar upp värdefull tid och jag känner att jag inte hinner med det jag själv vill prioritera utöver skoldagen. Jag vet att jag måste lära mig sänka mina egna krav och att kunna säga nej. Men denna kurs är fruktansvärt intressant och jag vill lära mig allt och lite till samtidigt som jag vill vara alla andra till lags. SUCK!

Skillnaden från nu och före våran "paus" är dock att jag känner mig mycket mycket gladare och det hoppas jag ska ta mig genom hela långa listan med saker som ska/bör/måste/vill göras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar