5.8.11

Ordnat kaos

Ända sedan jag var liten har jag varit expert på att städa från grunden. Bra eller dålig egenskap kan jag fundera över än idag. När mina föräldrar bad mig städa började jag ALLTID längt in i nedersta byrålådan för att sedan inse att jag hade allt på golvet. Sedan var jag bara tvungen att testa alla grejerna också. Att städa rummet kunde ta en eller till och med två dagar för mig. För det mesta när jag städar nu fokuserar jag på ytskiktet; plockar undan, dammsuger osv. MEN ibland får jag för mig att jag ska rensa och då är jag tillbaka innerst i nedersta byrålådan. JAG har visserligen vuxit ifrån grejen med att jag ska testa varje liten grej. Däremot har jag två duktiga hjälpredor som tar på sig den rollen. Och börjar jag rensa, kommer snabbt två små hjärtan ilandes och blandar ihop "släng"-grejerna med "ut i förrådet"-grejer, river ut varje atteralj som jag lagt tillbaka på sin plats.

Idag är det en sådan där dag då jag fick för mig att rensa, jag tog mig an barnens rum. Vi har slängt diverse trasiga och skrotleksaker, men än är det lång tid kvar innan jag är i hamn och barnen, framför allt lillan gör sitt yttersta för att ta sig an min testar-teknik och därför lever vi idag i ett ordnat kaos. På ytan är det totalt kaos men i mitt huvud har vi total ordning för jag har en plan för minsta lilla leksak. Nu gäller det bara att göra planen till verklighet. Men först ska jag lägga lillan för att vila, för med ett barn mindre går det ruskigt mycket fortare. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar