9.10.12

Kloka ord från barnamun

Ibland, ganska ofta, händer det att barnen kläcker ut sig något väldigt klokt. Sonen är i en riktig funderar ålder och säger man något kan det efter några veckor komma någon respons på det.


Han önskar sig verkligen ett speciellt ninjago-lego, men eftersom det kostar över 1000 kr sa jag åt han att han kan ju önska sig det i julklapp men då kommer han inte få så mycket annat. Detta var några veckor sedan och förra veckan säger han åt mig i bilen på väg hem från fritids:

- Mamma, jag vill verkligen, verkligen ha det där ninjago-legot så jag tänkte att jag kan önska mig det av tomten, för då kan jag ju få andra saker av er.


Barnens farfar jobbar för tillfället i Afghanistan och imorse var det en annons i tidningen för någon välgörenhetsorganisation och en bild från just Afghanistan. På väg hem från fritids säger sonen:

- Mamma, man kan skänka pengar till Afghanistan i tidningen. Om vi gör det kanske farfar har råd att komma hem till jul.


Igår när vi lekte hos barnens kompisar lekte lillan och hennes kompis med dockorna varpå hon säger till sin kompis:

- Jag vill vara mamma, vem vill du vara? Vill du också vara mamma? Så kan man göra för xxx på mitt dagis har två mammor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar